ATLETESVNG.ORG EL PUNT DE TROBADA

el blog oficial del Club Atletisme AtletesVng.org i vol oferir informació d'interès per atletes afeccionats a les curses de fons i de muntanya, incidint especialment en el Garraf

dimarts, 12 de juliol del 2011

JOAN SALVADOR ESCALA AL IRON MAN DE NIÇA: LA CRÒNICA


El passat 26 de juny vaig fer l'Iron Man de Niça (una de les més emblemàtiques a Europa).

La distància Iron Man es composa de 3,8km nedant 180km de bicicleta i 42 km corrent.
Té la particularitat que el sector de la bici és pels Alps marítims amb un desnivell acumulat de 2100 metres.
La marató en aquestes dates es converteix en una "marató-grill".

Aquest ha estat un regal de Sant Joan i d'aniversari especial.
Val a dir que vaig arribar amb molèsties aparegudes al genoll 15 dies abans de la cursa (mala sort perquè durant tota la temporada no havia tigut cap problema).

La sortida del sector natació va ser espectacular amb 2800 participants sortint al mateix moment a les 6:30 del matí.
1hora 39 minuts sense aturar-me en cap moment; satisfet malgrat 5-10 minuts més de l'esperat.

El sector bici em va anar molt bé 6 hores 43 minuts amb els darrers 20 km amb vent de cara (3 ports un d'ells de 20 km, amb un tram de 500metres al 15% tremendo)

La marató era el meu gran dubte perquè no savia com respondria el genoll. La meva estratègia era arribar tan aviat com fóra possible per si tenia que caminar tota la marató. Vaig combinar la cursa amb trams caminant. Al final 5h 35' tremendo molta calor .

El meu temps final va ser 14 hores 12' 13'' al voltant del 1700 i 370 per grup d'edat.

Va haver-hi 800 abandonaments o bé gent fora de control (un 30% del total això dona idea de la duresa de la prova)

Les sensacions viscudes amb la família animant, amics etc van ser fantàstiques molt difícils de reflexar en paraules.

Per una banda molt satisfet per haver assolit l'objectiu i ser finisher d'una prova duríssima i per l'altra amb el petit mal regust de no haver-me trobat en plenes condicions físiques  "coses de l'ofici".

L'organització va ser en tot moment perfecte.
El Marcel Zamora guanyador de les 5 darreres edicions va ser tercer amb un temps de 8h 30 minuts aprox.

En definitiva una experiència inoblidable molt emotiva i que ha deixat un genoll esquerre molt tocat que de moment no em deixa fer res.
Ara mateix a recuperar-se i ja veurem

Salut i fins la propera.






1 comentari:

Lo Búfal ha dit...

Em sembla impressionant. Moltes felicitats!
Aquest any si he de fer alguna cosa semblant (Extrem Man Salou?)
Salut i Potes!